Tapeter och Rymmar-Molly

Fredag 
Vilken dag. Lugn morgon med djurfix, trädgårdsgöra och vattenkrig med lillisen och sedan  veckohandla. Lunch och sen har det fortsatt varit lugnt. Så himla skönt att inte känna sig stressad över något. Det har ösregnat och åskat idag, vilket har gjort det betydligt lättare att ta det lugnt. 
Rymmar-Molly drog ifrån resten av flocken igen och hittade tydligen inte hem då jag hittade henne sittandes på Ninnis bur. Ninni såg lite fundersam ut. Hörde hur det kacklade ute innan jag gick dit, så förmodligen var det Molly som var upprörd över att inte hitta hem.
Såg att tranbären blommade idag. Väldigt små och speciella, men ändå söta.
Jag har två exakt lika stora stjärnflockeblommor som mer börjar se ut som buskar. Helt galet hur störa de blivit, trots att de var så små förra året.
Vitpyttorna är också otroligt vackra ❤️
Jag fick en bok av Per för ett tag sedan, en fantasy, som handlar om drakar och drakryttare. Hur tjejer och killar i 20-årsåldern ska lyckas bli drakryttare utan att dö. Det är 623 sidor och jag har redan läst 260 sidor idag. Så spännande att den är svår att lägga ifrån sig. Älskar böcker som man får svårt för att lägga ifrån sig
Dagens mat: Pizza

Lördag 
Har lallat runt lite i trädgården idag. Tycker att piplökens blommor är helt otroliga. Stora maffiga och vackra. Jag såg att jag knappt kommer att få några krusbär iår. Sen så har vi nästan ätit ihjäl oss på jordgubbar, smulgubbar och smultron. Skulle behöva skörda en massa dragon till. Det gäller att passa på medan det finns. Likaså oregano och timjan. Vi kommer att få lite vinbär.
Idag blev det att sila rabarberlikören. Tack vare att jag hade så röda stjälkar så blev det en otroligt fin färg. Jag hade inte i röda bär som man skulle. 
Det blev en fruktsallad efter maten. Galiamelon, vindruvor, banan och nektarin.  Vispade grädde med vaniljsocker till.
Fick ett par timmar idag då jag hann rensa och städa. Blev riktigt bra (om jag får säga det själv). Annars har det varit full fart och jag fastnade med boken i soffan efter 19. Det blev att läsa ett par hundra sidor. Såg att uppföljaren fanns på svenska, så den beställde jag. 
Dagens mat: Halloumiburgare 

Söndag 
Idag fick jag gå upp 05:30. Somnade efter 00 natten till idag, så jag har varit väldigt trött. Efter att jag ätit frukost och sett till djuren så åkte jag och köpte en behändig sulky till lillisen, sen drog jag till Borlänge. Tanken var att jag skulle tänka på mig själv och handla lite kläder. Det slutade med att jag inte köpte en pryl till mig utan såg till att fixa saker åt andra här hemma. Fixade bland annat flytväst till lillisen, tapet och färg till husbåten. 
På bild så ser de här färgerna ut att skära sig, MEN väggfärgens nyans finns i tapeten. Jag tror att det kommer att bli riktigt bra till slut. Jag gillar färger och mönster på väggar, det blir ombonat på något sätt. Vitt är så sterilt och tråkigt. 
Har fixat och donat, gjort smoothie, bakat sockerkaka, somnat på soffan, gjort rent åt Ninni och ankungarna. Ska lägga ut dem på annons nu i veckan och likaså mina stora ankor. De låter för mycket och kostar för mycket pengar. Sen tar de tid att ta hand om, vi bor inte på det bästa stället att ha så stora ankor och man skulle ha bott nära vatten, då hade de nog haft det ännu bättre. 
Rymmar-Molly gömde sig inne hos Ninni och ankungarna både igår och idag. Hon rymmer under eftermiddagarna och letar sig in i garaget och det känns som om hon blir besviken när man bär bort henne till hönshuset. Hade det varit andra omständigheter, så hade hon fått bo där.
Dagens mat: Kycklingfärssås med pasta och broccoli 

Veckans ord: Egoist- Person som bara tar hänsyn till sig själv och det är på bekostnad av andra.