Camillas Lilla

Hel dag ute
Efter frukost gick vi ut och sen har vi varit ute i stort sett hela dagen, ända till 21:30. Direkt efter frukosten gick jag till hönsen, fyllde på mat och vatten, städade ur deras hus samt krattade ut hönsgården. Det tog sitt lilla tag och speciellt när hönsen ska "hjälpa till" genom att vara med och sprätta runt allt.
Per han har byggt klart en grind och den blev så himla fin. Men han kämpade med den i flera timmar ❤ Jag har sagt det förr och säger det igen, jag har gift mig med en riktigt händig man ❤
När jag var klar med allt som hade med hönsen att göra och Per fortfarande höll på med grinden så började jag rensa ogräset ute på gruset/parkeringen. Hann mycket men har mycket kvar. Skam den som ger sig.
 
Efter lunchen som vi åt vid 14:30 åkte vi till Stora Lövsjön för att fiska. Vädret var bra när vi åkte hemifrån, men när vi kom dit började det att dugga. Sen blev det uppehåll innan ett mer ihållande regn kom. Det började givetvis att regna när Per precis fått igång elden. Men efter regn kom solsken och det blev både hett och soligt. Fisken vakade men inget napp eller hugg. Vi fick åka därifrån tomhänta än en gång. Men det är som vi brukar prata om, själva "utflykten" att få komma ut i skogen och sitta vid en sjö i några timmar är helt fantastiskt och får man fisk så är det ett plus i kanten.
 
När vi kom hem jagade jag sniglar och Per skulle stänga in hönsen för natten, men de var tvära och skulle inte alls gå in.  Vi fick hjälpas åt att valla in de envisa djuren. Lätt att hålla sig för skratt och jag förstår att de älskar att vara ute, men är klockan efter 21 så är det dags att gå in och sätta sig på pinnen och sova. Jag hittade alldeles för många sniglar idag och många små-sniglar... Bara att fortsätta outtröttligt och inte ge upp.