Camillas Lilla

Underbart väder
 
Idag har det varit riktigt skönt väder. Har roat mig med att sola ett tag och fixa med mina växter. Har gödslat dem och rensat ogräs. Trodde verkligen att jag skulle slippa ogräs här uppe, men inte. Det är tydligen aspen som ställt till det här med sina ludd (frön) som den släppt. Trodde först att det var fel på jorden som jag köpt, men aldrig varit med om det här förut. Råkade läsa en artikel på tidningen Land https://www.land.se/djur-natur/sa-rensar-du-bort-aspluddet-som-borjat-gro/ så då förstod jag varför det var som det var. Men det är ändå lika irriterande. Jag kommer att få en hel del att rensa framöver, och ogräset växer fort som tusan...
 
Råkade dessutom hitta växter på rea igen, men nu blev det mest örter och lite annat smått och gott.
- Citrontimjan
- Äppelmynta
- Chokladmynta
- Curryört
- Annanassalvia
- Citronverbena
- Pineberry (jordgubbe med smak av annans)
- Framberry (jordgubbe med smak av hallon)
 
Vad vore livet utan växter? Inte lika roligt 😁