Camillas Lilla

Varm choklad och Kokbok
Hittade ett recept på "hemgjord" choklad på instagramkontot nystrompalannet. Jag blev sugen att prova. En god varm choklad att dricka under ruggiga höstkvällar är något som i alla fall jag kan längta efter. Är man chokladoman så är man.


Varm choklad 
150 g mörk choklad (jag rev chokladen)
1,5 dl socker
0,75 dl kakao
3 tsk vaniljsocker 
1 nypa salt

Blanda ihop alla ingredienser i en burk. Testa ett par- tre teskedar och blanda ihop med mjölk och värm. Jag tror att man måste testa sig fram när det gäller hur mycket "pulver" man behöver/vill ha i mjölken.

Hittade en intressant kokbok på en bokrea. Jag älskar grytor och de blir oftare så mycket godare när de stått i ett par dagar.
 

Grytor är också extremt goda att äta under hösten. De värmer gott i kroppen under kyligare dagar. Sen är det gott när man har en massa olika ingredienser som får puttra ihop och bli en smaksensation. Min favoritgryta är en älggryta som mamma och pappa brukar göra och så gillar jag 'Jazzig chili' https://www.ica.se/recept/jazzig-chili-715437 Den är makalöst god.

Annars har det inte hänt så mycket. Har börjat ut och gå för att få igång på min kropp. Så skönt! Fast jag inte gillar att hösten är mörk så gillar jag den friska luften som är omkring en nu.