Camillas Lilla

Restaurangbesök och Vaktelflytt
I lördags var jag till Skedvi Bröd och åt lunch i restaurangen med tre av de absolut roligaste människorna som jag känner/vet. Vi har varit kollegor förut och det är så roligt att träffas och äta, prata och skratta. Det var faktiskt första gången som jag/vi var dit för att äta. Lokalen var otroligt fin och mysig.
Jag gillar att prova nya maträtter när jag får chansen och idag var det ett tillfälle när jag passade på. Jag provade råbiff, något som jag aldrig ätit förut. Åt en halv råbiff och det var fruktansvärt gott. Den var så bra kryddad att den inte smakade rå. Jättegott. Dessutom blev jag lagomt mätt. De hade även de godaste stripsen som jag ätit på restaurang. Perfekt friterade och perfekta i storlek. 
Vi passade även på att ta en runda i butiken och titta vad som fanns. Det finns väldigt mycket kul där inne och jag skulle lätt kunna spendera en förmögenhet MEN idag blev det en liten mortel på ca 1 dl. Det kommer att bli mycket enklare att mortla små mängder kryddor. Köpte även en redig, men liten rotborste som vi ska ha och skrubba potatis med.
Vi var även hem till mina föräldrar en sväng, jag och Per. Mamma hade plockat svamp till oss och det är jag tacksam över ❤
I söndags fick äntligen vaktlarna flytta in och ihop med de andra. Det tog sin lilla tid. Först fånga in ungvaktlarna, sen städa ur, bära dit mat och allt annat. Klippa till kartonger för att göra gömställen till dem. Placera ut allt. Släppa in alla vaktlar och titta lite hur de beter sig. Städa bort allt som skulle bort.
Vaktlarna blev lite chockade när de hamnade där. De hade nog inte tänkt sig det. De stod stilla och tittade med stora ögon innan de började rassla upp och göra upp lite rangordning.
Det finns i alla fall lite ställen att gömma sig på och vissa hittade ett ställe direkt. Ser väldigt mysigt ut.
Det bästa är ändå att de kommer att ha det både torrt och dragfritt i höst/vinter och under  vårvintern innan de flyttar ut till sommarburen igen.