Camillas Lilla

Räkmacka och Tuppslakt
I fredags var det räkmackans dag och vad passar bättre än att äta en räkmacka? Egentligen är jag lite emot kommersiella dagar, MEN en räkmacka är så otroligt gott och det äts inte ofta här hemma. Räkmackan var stor och riktigt god.


Var hem till mamma och pappa igår och umgicks lite och åt god mat. De hade även plockat 2 kilo trattkantareller. Så himla gott att göra svamptoasts av på kvällen.


Svamp är något som jag skulle kunna äta varje dag om jag hade möjlighet. Gillar skogs-/viltsmaken som blir av den. Vi använder den som krydda, i grytor, på mackor, i soppa och i andra maträtter.

Jag passade även på att slakta tuppen när vi var där. Jobbigt innan man kommer igång och skönt efteråt! Det blev också lite mer mat i frysen! Tycker att det blivit lugnare i hönshuset idag. Släppte ut hönorna och gjorde en större städning där inne. Hönsen var glada över att få komma ut och jag var glad över att få städa ifred. Vaktlarna har blivit helt tokiga av att bo i ankhuset. Kommer INTE att ha dem där sen! De flyger och härjar, så jag vill helst ha dem i en bur och inte löst springandes och flaxandes på ett golv. De flög på mig, flög ut ur huset...

Nu är det i alla fall söndag och imorgon ny vecka och vi får se vad den har att erbjuda!