Camillas Lilla

Flyttpackning och Planering
Livet rusar på i 150 och flytten närmar sig ed stormsteg. Det packas, planeras och fixas. Minsta stund jag får över så packar jag kartonger. Idag hann jag med 3 stycken på 15 minuter. Jag blir snabb och effektiv när jag börjar med saker, då vill jag gärna bli klar fort. Vårt gästrum är belamrat med kartonger och möbler. Men skönt att kunna ställa allt på samma ställe!


Igår var jag till Borlänge och fixade lite julklappar (vägrar vänta till sista stund) och köpte mig en ergonomisk snöskyffel (ni vet en sådan med svängt skaft). Det var så otroligt mycket folk och jag som avskyr när det blir så. Blev mer stressigt än trevligt om man säger så. MEN jag fick allt fixat som jag hade tänkt fixa! 

Vi var även till huset igår och planerade vart vi skulle sätta hönshuset, vart jag ska ha odlingarna och lite annat. Vi kollade även igenom rummen igen och mätte lite. Det här kommer att bli så otroligt bra! Odlingarna och djuren kommer att vara på ungefär samma ställe och en annan bra sak är att mina odlingar kommer att vara inhängnade. Känner mig helt lyrisk. Längtar så otroligt mycket!

Idag var jag hem till mamma och det var ett trevligt avbrott i flyttpackningen. Så skönt att komma "hem" varje gång jag åker dit. Det var både trevligt och roligt. 

Synd nog har vädret varit tråkigt, grått och regningt i några dagar, skulle behöva fint väder så jag kan gå ut och fixa där med inför flytten! Krukor ska fixas, dahliorna ska tas upp allihopa, ska gräva upp lite växter, listan kan göras lång, men det är svårt när det är blött och kladdigt.