Camillas Lilla

Hönsuslingar och Kycklingar
Idag kom jag inte hem förrän 19:30, så jag har inte hunnit med så mycket. Blev glad när jag kom hem och insåg att det kläckts 3 vaktelkycklingar! Bilden är tyvärrr väldigt dålig, men man ser tre små fluffbollar. Det är jättesvårt att ta bilder in i en äggkläckare.
Vi håller tummarna här hemma för att det kommer att bli ännu fler. Vore kul med ett tiotal, men jag är glad och nöjd med de tre som kommit också.
När jag kom ut i hönshuset så var det lite tomt på pinnen och jag hörde ljud från golvet. Hittade Dora och Lillan där...Dora har fått tillbaka ruvarögonen. Hon har en helt annan blick när hon bestämt sig för att ruva. Hon ser piggare och klarare ut i ögonen. 
Så vi får helt enkelt se OM hon  kommer att ligga kvar i redet. Vill egentligen att hon ska lägga ägg och nu börjar det på att bli alldeles för sent att ruva för iår. Lillan har absolut inget att göra där så länge hon inte lägger ägg. Hon kommer bara att bajsa i redet och alla ägg kommer att bli smutsiga av hennes bajs. Försökte lyfta upp henne tre gånger, men hon är lika ettrig och envis som mig. Trägen vinner, så vi får se vem av oss som vinner i slutändan! Tänker mig att hon kommer att ge sig när jag lyft upp henne en sisådär 150 gånger.