Frösamling och Blev det några nya familjemedlemmar?

Fredag 
Idag har jag varit trött. Det märks att man inte jobbat på två år. Men om några veckor så har jag kommit in i det. Det är så skönt att ha något att gå till om dagarna. Jag är förväntansfull och längtar efter att få komma igång och jobba, hur konstigt det än låter.
Hade tänkt göra trädgårdsarbete idag, men sen tänkte jag att jag var "värd" att ta det lugnt och enbart göra det absolut viktigaste. Sen fick jag lite ångest över det, så jag gjorde klart mina två kaninburar som jag har till karantän. 
Tog kontakt med en idag som sålde gotlandskaniner och mellerudskaniner i närheten. Får se om det bli nya kaniner innan helgen är slut.
Dagens mat: Rester

Lördag 
Upp tidigt, frukost sen iväg och umgås lite med andra i ett par timmar. Hem, laga lunch och råkade putta ner steksmöret i golvet så det small. Ibland är det enkelt att skaffa extrajobb fast man egentligen inte har tid.
Efter lunch drog vi in till Hedemora och hämtade paket. Tycker att det är synd att det inte finns paketutlämning där vi bor. Det hade varit smidigare. 
Har tagit det ganska lugnt idag. Kokade lite jordgubbssylt med rårörsocker och det blev en underbar smak och inte lika sött som det brukar, det kändes nästan som om jordgubbssmaken kom fram mer.

Gick ut och samlade lite fröer och det tog tid att pilla ur dem ur skalen (fast de verkade färdiga). Började med piplök, sparade hälften av de torkade blommorna, så de kan självså sig. Sen blev det aklejafröer och salviafröer. Så nu slipper jag köpa sådana fröer och spar därmed en del pengar.
Kvällen tillbringades i soffan och det var riktigt skönt. Bara sitta och vara. Ska åka och titta på kaniner imorgon och det ska bli både spännande och roligt.
Dagens mat: Hamburgare med klyftpotatis och grönsaker 

Söndag 
Idag gick jag ut i regnet och diskade ur kaninburarna, alla tre och gjorde iordning dem med halm. Jag blev blöt av både vattenslangen och regnet, men burarna blev fina. De fick torka en stund innan jag torkade ur dem mer och hade i halm i dem.
Fick feeling och började städa ur foderboden och diskade ur och gjorde rent baljorna som jag haft till ankorna. Jag är expert på att lägga undan tråkiga saker och sen glömmer jag bort dem. Sen får jag feelig och går ut och fixar till det som behöver fixas till efter ett kortare eller längre tag. Nu ska det här läggas undan tills det kanske behövs någon annan gång.
Packade in burarna i bilen och åkte. Jag lovade Per att jag skulle köpa mellan 0-3 kaniner och inga fler.
Kommer dit och det finns fyra kaniner. Men till slut valde jag den ena gotlandskaninen som jag har döpt till Bodil. Hon har så otroligt fin färg tycker jag (Den andra var mer lik Ninni, fast hon hade rexpäls)
Sen valde jag de två mellerudskaninerna som fanns (som är syskon) och de har fått namnen Vilhelmina och Rakel. Så det blev en kanin kvar där. Ville inte bryta mitt löfte. 
Tog ut Ninni på promenad, hon avskyr verkligen att bli lyft och buren men vi ska öva på det tills hon accepterar det. All hantering blir lättare då ❤️
Dagens mat: Köttfärsbiffar i svampsås med ris, iblagd gurka, rivna morötter och gröna ärtor

Veckans ord: Avvänja - När man får djurungar att sluta dia sin mamma.