Camillas Lilla

Sålda höns och Dahliaknölar
Det händer mycket här hemma nu. Varje stund vi får över så packar och nedmonterar vi inför flytten. Vi kommer att ha hur mycket som helst att göra innan vi är helt klara. Per har börjat riva terassen efter att vi lyft ner alla möbler och vi har kommit en bra bit MEN det har tyvärr varit halvkasst väder de sista dagarna, synd nog. Det är inte så kul när det regnar. Hoppas på bättre väder framöver så vi blir klara någon gång.


Lade ut annons på hönsen i söndags. På måndagen kom en tjej och köpte mina tre damer, Debbie, Agda och Lotta. Det känns fortfarande som ett riktigt bra beslut. Jag fångade in hönsen och stängde in dem i transportburen, så jag skulle slippa jaga dem när hon kom hit. De hann dessutom lugna ner sig ordentligt. 


Nu har jag kvar mina fyra favoriter, Dagny, Dora, Hönapöna och Ärtan. De kommer att få mycket plats inne i vinter de dagar det är för kallt för dem att gå ut och om det blir fågelinfluensan, då får de inte gå ut.

Har även börjat ta upp Dahliaknölarna. Lite sent, men min klocka stämmer inte riktigt överens med hur verklighetens klocka fungerar. De har lite olika tidsinställningar. Såg att märkningarna var borta på i stort sett alla knölar, så nu får de blandas hejvilt.


Julen kommer att behöva bli lite som jag inte vill ha det. Nämligen mycket köpt mat som är färdiglagad. Men med en flytt i månadsskiftet november-december så får man prioritera. Då får de bli färdig mat, så vi hinner klart med möbleringen och annat i huset. Vissa saker kommer jag att tillaga från grunden och baka vissa saker. Vill ändå få någon form av julkänsla. Men det känns så bra och roligt att få flytta ❤️