Camillas Lilla

Fluffkycklingar och Elaka vakteltuppar
Imorse vid sisådär 05:30 gjorde jag iordning buren till vaktlarna. Ut i förrådet, hämta mat och bur. In igen, göra rent botten i buren, leta fram vattenautomaten, fylla den med vatten, leta rätt på trasor att ha i botten, mortla mat, hitta något att lägga maten på. Ta fram värmetak. In med trasorna på botten, in med vatten, mat och värmetak. 
Sen på med gallret och flytta de åtta kycklingarna från äggkläckaren till nya hemmet.  
Måste tyvärr ta bort en av dem, då den har ett så grovt fotfel att det inte kommer att gå och fixa till och jag vill inte att den lider. Sen vet man aldrig efter vägen hur det kommer att gå, fler kan komma att trilla ifrån.
De verkade vara väldigt pigga och framåt imorse och är det fortfarande. Så roligt att de är så otroligt snabba, det rasslar i buren när de härjar runt.
Vi åkte till skogen och skulle plocka svamp under eftermiddagen. Jomen hallå, jag hittade först inga svampar, sen hade de avverkat typ alla våra svampställen. Började leta blåbär och lingon istället.
Det blev lite bär och jag hittade EN kantarell. Snustorrt i skogen. Är lite besviken faktiskt.
Per hittade resten av svampen, men mycket var det inte.
Rensade svampen och så stekte jag den direkt, så det blev smörstekta kantareller till maten. 
 
Gick sen ut och städade åt hönsen och vaktlarna. Fick sätta ena vakteltuppen i egen bur. Han har tvingat sig på hönorna och det har påverkat hela gruppen som varit orolig och de har känts otroligt stressade. Direkt när jag tog bort den tuppen började den andra att härja. Han slet en höna i nackskinnet så jag trodde att han skulle slita loss en stor skinnbit. Han skulle para sig med henne oavsett om hon tänkte gå med på det eller inte. Jag lyfte upp honom och trodde att han skulle släppa, men inte. Hela hönan lyftes med, så jag fick bända loss henne. Funderade på om jag skulle skilja honom från resten av flocken också. Men hela situationen skrämde nog honom, så han stod och tittade på mig en lång stund, sen slutade han och jag har tittat i webbkameran ocj det har varit lugnt hittills.