Camillas Lilla

Sista planteringen för i år
Idag fick jag äntligen ner vitlöken i jorden. Läste att de gärna står i pallkrage, och de fick de ju göra. Förutsättningarna är bra med andra ord! Trots handskar så blev jag iskall om händerna, men det vara bara att köra på. Lite roligt att det är så stor skillnad på vitlökarna och klyftorna beroende på sort.
 
 
Messidrome köpte jag 3 sättlökar av och dte blev hela 35 klyftor som jag planterade. Trodde verkligen inte att det skulle bli så många.
 
 
Vaclav köpte jag 4 lökar av men där fick jag enbart 22 klyftor att plantera och lökarna var inte heller speciellt stora. Ska bli spännande att se smakskillnaden mellan de båda sorterna. Nu får jag vänta hela vintern och sommaren (har jag för mig)  innan jag får plocka upp de här och laga mat av dem och även kanske ge bort någon som gå-bort-pressent, om det går som det ska!