Camillas Lilla

Tre hålslag och Krukdiskning
Imorse hade ett ägg hålslag och under eftermiddagen har ytterligare två ägg fått hålslag. Vi har sett hur äggen har rört sig och hört pip. Det är så himla spännande det här! 
Men de kommer säkert att kläckas under natten och sen blir de chockade och skriker/vrålar av chock att komma ut i verkliga livet. Det tar ju ändå ett tag på sig att ta sig ut ur äggen. Vissa går det fort för, andra tar ett par dagar. Precis som för människor och andra djur.
Jag måste visa en bild på Dora och Dagny som egentligen är väldigt typiskt för höns känns det som.
Man ska ligga i samma rede vid samma tidpunkt och värpa tillsammans. Den dagen vi bor större och bättre ska jag bygga kollektivreden. Då kommer det att få plats ännu fler hönor. Ska göra de rederna mycket mysigare och mörkare. Kul ändå att de inte blir osams.
Idag har jag även tagit tag i att göra rent (hyfsat rena i alla fall) en massa krukor och brickor. Tänkte att om jag fortsätter nu i veckan så är jag nog klar till söndag. Fast det beror på vädret också.
Vi har också varit och handlat idag, så nu kan jag börja med likörer, mos, glögg och annat. Det känns riktigt bra. Ska börja imorgon hade jag tänkt. Sen har jag hunnit med en masda annat också. Men jag gör allt i min takt. Imorgon ska jag göra kolbullar till lunch hade jag tänkt. Man ska vara lite luststyrd när man har semester!